Klänningar med puffärm

– Blogginlägg i samarbete med NA-KD

Hej fina. En stor trend just nu är klänningar med puffärm. Modevärlden inspireras av 80-talet och skapar moderna varianter som jag verkligen inspireras av och tycker är jättefina. Jag har skaffat mig en tight kort klänning med puffärm och band i midjan från NA-KD som jag verkligen gillar. Det här med kortkort är jag inte lika bekväm med idag så jag väljer att ha klänningen med svarta lite tjockare strumpbyxor för att det helt enkelt ska bli mer min stil.

Jag hade den här klänningen med puffärm härom veckan när jag skulle träffa Anna för en dag på stan. Direkt när vi sågs sa hon “Wow så smal du ser ut, vilken figur” och när jag tittar på bilder från vår fotografering kan jag bara hålla med. Jag trodde att jag såg större ut i tighta fodral och därför har jag börjat gilla mer “lösa” överdelar. Men där verkar jag ju ha haft helt fel? Jag som är lite kurvig borde nog istället framhäva min midja och mina former. Den här klänningen känns verkligen smickrande för min figur :). Den här klänningen har fått mig att inse vad som faktiskt gör ett plagg smickrande på mig.

5 tips för en smickrande figur

1. Puffärm:
I och med att axelpartiet blir bredare ser midjan smalare ut vilket är smickrande för min lite kurviga figur.

2. Mörkare toner:
Hur tråkigt det än är så gör faktiskt plagg i mörkare toner att man ser slankare ut än vad man gör av ljusare plagg.

3. Markerad midja:
Jag är som sagt lite kurvig och är som smalast i midjan och bör därför framhäva den för att få en så smickrande siluett som möjligt.

4. Heltight:
Tro det eller ej så är det smickrande för min kroppstyp att ha heltighta plagg. I och med kurvorna och det smalare midjepartiet blir det helt enkelt mest smickrande med plagg som visar alla former.

5. Höga klackar:
Jag får helt enkelt både bättre hållning och längre ben rent visuellt av att ha höga klackar på mig. Det syns särskilt när jag bär den här klänningen. Har aldrig tänkt att mina ben ser smala ut men den här klänningen visar ju faktiskt att även jag kan se ut att ha det :).

klänningar med puffärm

Följ:

Hej fina. Igår var en rätt bra dag. Fick en hel del gjort och var även till min redovisningskonsult för att lämna in alla underlag för första halvåret 2019. Ska bli spännande att se resultatet. Jag har väl fakturerat ungefär i samma takt som förra året så räknar med något liknande resultat. Då det är ljust länge hann jag även med en lång promenad igår och att lyssna på Isabella Löwengrips sommarprat. Jag har hittills hunnit lyssna på hennes och Fares Fares och jag måste säga att jag berördes av båda. Lyssna!

Igår kväll var Carl iväg och spelade padel så vi hann inte äta tillsammans men han var hemma vid nio så vi hann umgås lite. Idag har jag en kul sak inplanerad efter jobb: Jag ska på event och därefter after work med Anna, Linda och Therese. Ska bli kul att samlas alla igen. Mer om hur vi hade det senare ikväll eller imorgon. Ha en underbar dag!

Sommarrea hos Arket

Hej mina fina. Hoppas att ni mår bra! En butik jag verkligen gillar men som tyvärr inte finns i Malmö är Arket. De har så fina basplagg och även mer unika plagg med en twist som verkligen faller mig i smaken. Går alltid in på Arket när jag besöker städer där de har fysisk butik. Nu har de sommarrea så gillar du också deras sortiment kan du passa på att fynda en massa fint med upp till 50% rabatt! KLICKA HÄR för att komma till rean. Mina favoriter på rean nedan :).

Floral Wrap Dress Floral Jersey Wrap Dress Rib-Knitted Top
 Alpaca Blend Knitted Tunic

Följ:

Hej fina. Igår var det Carls födelsedag och jag uppvaktade honom med frukost på sängen vid halv nio. Mys! Sedan skulle han iväg och spela volleybollturnering hela dagen. Eftersom det ändå var hans födelsedag promenerade jag faktiskt till Västra Hamnen och kollade när han spelade flera matcher. De tog sig till final så det blev ju några stycken =). Kunde hänga lite med hans lagkamrats fru och dotter.

Efter turneringen gick vi och åt en sen lunch på V.E.S.P.A och sedan tog vi oss hemåt. Vi hade väl inte hunnit bli jättehungriga då vi åt lunch vid femtiden men vi ville ändå göra hamburgare så så blev det. Gott! Sedan gjorde vi även marängtårta med lemoncurd, grädde och jordgubbar. Man somnade rejält mätt haha.

Idag blir det jobb och möte med min redovisningskonsult. Ha en underbar dag!

Restaurang Bloom in the park i Malmö

Hej fina. Idag är det Carls födelsedag och vi firade honom igår på restaurang Bloom in the park i Malmö. Vi har velat gå dit länge och jag såg detta som ett perfekt tillfälle att boka bord. Innan restaurangbesöket satt vi ute här på innergården och åt chips med guacamole-dipp. Vi hade bord på restaurang Bloom in the park i Malmö kl 20.30 och tog en promenad dit. Restaurangen ligger i Pildammsparken så det tog nästan en halvtimme att ta sig dit. Men vilken härlig sommarkväll det var. Helt perfekt väder.

När vi kom fram hänvisades vi först till deras terass som ligger precis vid vattnet. Där blev vi serverade varsitt glas Deutz Champagne och tre “snacks”. När vi stått där ett tag blev vi visade in till vårt bord i restaurangen. Där fick vi avnjuta en jättegod meny med olika förrätter, varmrätter och efterrätter. Till det passande viner. Jag hade hört av andra som varit där att man knappt blev mätt då rätterna var så små men jag kan säga att både jag och Carl blev rejält mätta så det är inget man behöver oroa sig för alls.

Att inte veta vad man äter

Jag hade beställt en glutenfri meny och det ordnade dem väldigt bra. Fick även jättegott glutenfritt mjukt bröd. Jag tyckte om alla rätter och det kändes som att de hade en bra mix av kött, fisk och vegetariskt. Hela grejen med restaurang Bloom in the park i Malmö är ju att man i förväg inte ska veta vad man äter, detta för att man ska kunna diskutera med sina bordskamrater och såklart även kunna känna smaker och dofter på ett helt annat sätt än om man redan visste. Jag gillade idén och stördes inte alls av att inte veta. Frågade vi svarade dem och vi fick även med oss menyn hem sedan så vi kunde se vem som hade rätt och så 🙂

Allt var gott men min favoriträtt under kvällen var nog gösen och för Carl var geten bäst. Hela menyn ser ni nedan.  Vi hade en supermysig kväll och fick jättebra service av ägaren Igi och hans team :). Och grattis älskling på 32-årsdagen <3

Bloom in the park meny

Snacks
Hummer / Rökt Smör / Caviar
Grön Sparris / Tonfisk-Tartar
Gazpacho
Deutz, Champagne Brut Classic

Förrätter
Vit Sparris / Ayran / Mandel / Säsongens vilda Örter
Albarino Rias Baixas 18′ Galicia Sp.

Gös i Noori, mirinerad i Kojii / Crysanthemum Yoghurt / Wasabino-granité

Lychee /Kaffir lime / Sake & risvinäger

Sötpotatis och bränt Miso / Hörökt vit Choklad / Mandarinepuré
Izborna Berba Bobica, Grasevina ´07, Croatia

Praline / Svart Vinbär och Pandan / Jördnötssmör lingon / Sakar pare / Zehyr-Chokladmousse med Jordgubbar

Bilder från kvällen

Följ:

Hej fina. Igår vid ettiden gick jag till Charlotta för att påbörja vårt midsommarfirande. Vädret var lite sisådär då så vi åt och pratade om livet hemma hos henne. Vid fyra anslöt även Dina och vi gick till Slottsparken. Senare anslöt även Carl och Katy. Det blev en mysig dag med bubbel, en massa mat, midsommartårta med mera.

Idag hänger jag och Carl i en park nära lägenheten. Nu ska vi till Saluhallen för lunch. Carl fyller år imorgon så ikväll ska jag bjuda honom på middag på Bloom in the park. Vi har aldrig varit där så det blir nog en häftig upplevelse ❤️.

Ha en underbar midsommardag!

Följ:

Hej fina ni. Vill bara kika in och önska er en glad midsommar! 🌸 Kan sakna Hudiksvall vid högtider som denna. Idyllen, vänner, familj och grannar där hemma. Men jag ser verkligen fram emot att fira midsommar med vänner här i Malmö ❤️.

Det här är nog första gången jag firar här i Malmö faktiskt. Ska snart sätta igång och laga lite mat till knytkalaset, sedan ska jag möta upp Charlotta. Sen ikväll är det fler som joinar oss. Ha en underbar midsommarafton! Nedan en bild från midsommarafton förra året :).

Hej fina. Hoppas att ni har haft en bra dag! Har mycket med allt nu så hinner inte riktigt med bloggen så mycket men kikar in här något varje dag i alla fall!:) Idag har det varit härligt väder så vid femtiden gick jag och la mig i Kungsparken och lyssnade på ljudbok. Känns lite som att ha semester när det är så fina kvällar.

Imorgon är det midsommarafton och då ska jag, Charlotta med flera hänga och ha picknick i någon mysig park i Malmö. Carl jobbar men han och Katy (som också jobbar i Köpenhamn) ansluter sen på kvällen.

Nu ska jag sova och Carl ska nog se klart fotbollen. God natt!

Följ:

God morgon fina. Igår var det en bra dag och på kvällen hann jag äta middag med Carl innan han skulle iväg och spela fotbollsmatch med Korpen-laget. De spelade oavgjort :). Idag har vi målare i lägenheten så vi passade på att ha en frukostdate nu på morgonen innan jobb. De skulle komma redan vid sjutiden så det passade bra.

Vi hamnade på hotell Clarion Malmö Live där de verkligen har en massa gott att välja bland till frukosten. Jag tror alltid att jag ska äta hur mycket som helst, gå flera gånger, men blev mätt efter en macka typ. Trevlig morgon! Nu har Carl tagit tåget till jobbet och jag passar på att sitta på Malmö Live och blogga lite innan jag går. Hoppas ni får en härlig dag!

Rea på Wakakuu – mina favoriter

Hej fina. Hoppas att ni mår bra denna onsdag. Kikar in snabbt för att tipsa om att webbutiken Wakakuu har en stor rea med 30-50% rabatt på en massa fina plagg och accessoarer. Rean gäller verkligen kända populära varumärken som till exempel Filippa K, By Malene Birger, Stylein, By Malina, Toteme, Cult Gaia, Caroline Svedbom, Rodebjer, Acne m.fl.  Nedan hittar ni några av mina favoriter på rean. Hitta dina egna här: Rea på Wakakuu

rea på wakakuu t-shirt
rea på wakakuu t-shirt

rea på wakakuu pumps

Aladdin 2019

Hej fina. Igår kväll mötte jag upp Charlotta för en liten after work och sedan bio – Aladdin 2019. Som jag skrev även igår älskade jag den tecknade Aladdin när jag var liten (och fortfarande!) så jag var så himla spänd på att se den här otecknade nya versionen. Den har ju fått lite blandad kritik men jag försöker att inte låta sådant påverka mig för mycket.

Vi satte oss först på La Grappa för middag och bubbel. Vi hade hur mycket som helst att prata om. Mycket som händer för oss båda just nu. Så skönt med vänner man kan prata med om precis allt. Vi åt varsin mindre portion risotto, så god. Risotto är en av mina absoluta favoriträtter vilket ni nog förstått vid det här laget haha.

Vid halv nio var det äntligen dags att se Aladdin 2019. Vilken film! Den följde ju verkligen handlingen och till stor del även manuset / replikerna från den tecknade filmen vilken man ju uppskattar. Man vill ju inte ha för mycket ändringar ;). Både jag och Charlotta tyckte att filmen var hur bra som helst. Och Will Smith som anden, perfekt! Se de. Jag ska faktiskt se den igen redan på lördag haha!

Nu blir det jobb och sedan lunchmöte. Ha en underbar dag!