Annons: Shoppa min stil

Väst
klänning

Ponte di Legno i Italien med kollegorna

Hej fina. Hoppas ni mår bra. Jag tog en paus från bloggen förra veckan då jag var i Italien med jobbet. Vi var i Ponte di Legno, en skidort utanför Milano. Som gravid valde jag att avstå från skidåkning men jag hade himla trevligt ändå!

Jag, Moa, Catrin och Louise åkte till Köpenhamn redan på tisdagskvällen då vi skulle upp så tidigt på onsdagsmorgonen. Vi åt middag på Kitchen & Table – jättegod risotto – och sedan la vi oss rätt tidigt. Det gick bra att kliva upp vid fem morgonen efter och då mötte vi upp resten av kollegorna på Kastrup. Allt gick bra med incheckning osv och vi lyfte vid halv nio.

När vi landade i Milano hade vi en 3,5 timme lång bussresa som tog oss till Ponte di Legno. Alla kontor i Skåne var där onsdag till lördag och vi hade verkligen kul! Jag var väl den enda nyktra i sällskapet och kände mig tröttare än de andra festglada kollegorna men hade ändå jättetrevligt.

På onsdagskvällen blev det middag på hotellet men på torsdagen åkte vi sittlift upp till en restaurang i bergen. Jag hade bestämt mig för att detta skulle vara min festkväll så jag stannade faktiskt och dansade till ca halv tolv. På fredagskvällen la jag mig efter efterrätten medan kollegorna festade halva natten. Jag har ibland lite svårt att acceptera att jag inte riktigt orkar lika mycket som alla andra nu men det är ju inte så konstigt att jag inte orkar hålla samma tempo som annars.

De flesta åkte skidor men jag ägnade tiden åt att strosa runt i byn med de andra som inte åkte. Sedan unnade jag mig även gravidmassage som verkligen var så skönt! Han var riktigt proffsig han som masserade, en gubbe i 70-årsåldern kanske? 😀 Hängde även lite i hotellets spa.

Såklart blev det en del flygförseningar så vi kom till Köpenhamn efter midnatt. Hann med tåget 00.42 och Carl mötte mig på Malmö C, så gulligt. Igår var jag helt galet trött i kropp och knopp. Har aldrig känt mig så gravid som jag gjorde igår, orkade ingenting. Idag ska vi till barnmorskan så jag jobbar hemifrån.