Annons: Shoppa min stil

46   261
22   272

Smygehus Havsbad

Hej fina. Nu tänkte jag berätta om vår mysiga helg på Smygehus Havsbad. Vi åkte till Trelleborg och cyklade därifrån till hotellet. Det blåste rejält men det var ändå en härlig tur i fina miljöer. Gjorde några stopp för att klappa hästar, dricka kaffe, äta jordgubbar med mera.

Vi kom fram till Smygehus Havsbad kl 15 och checkade in oss på hotellet. Vi blev uppgraderade till ett finare rum med havsutsikt vilket var ett stort plus såklart. En halvtimme senare gick vi ner till SPA-avdelningen där vi bokat in massage. Mycket skönt! Sedan satte vi oss och fikade ute i det soliga men fortfarande blåsiga vädret. Vi hade lite tid innan middagen så vi passade på att dricka vin på rummet och sedan ute i naturen nära hotellet. Så mysigt!

Middag på Smygehus Havsbad

Vi hade bokat middag kl 20 och fick ett bra bord vid fönstret med fin utsikt. Det serverades Toast Skagen till förrätt och jag fick en jättegod glutenfri variant. Till varmrätt fick vi kalvkött med goda primörer och till efterrätt en ”soppa” på rabarber med glass. Mums! Tyvärr var det röda vinet vi beställde på glas ingen hit men jag sa ju ja när jag smakade så får ju skylla oss själva egentligen. Det smakade mycket mandelkubb och mint, konstigt för ett rödvin men det var verkligen tydligt. Det var kvällens vin. Väljer annat vin nästa gång!

Efter middagen tog vi en drink i baren innan vi gick upp på rummet och drack det sista av bubblet, kollade Seinfeld och sedan somnade. Imorse vaknade vi vid nio och gick ner och åt frukost ganska direkt. Jag hittade glutenfritt bröd. Vi checkade ut vid halv elva och bestämde oss för att fortsätta vår cykelweekend med en tur till Ystad. Det blev flera stopp på vägen, bland annat lunch på Mossbylund. Sedan hamnade vi även i Svarte på en fin strand där Carl badade och jag solade. Har blivit rätt röd på låren under denna helg. Väl framme i Ystad hoppade vi på tåget hem ganska direkt.

Så nöjd med denna helg. Mycket mys och fina miljöer :). En massa bilder nedan.