Annons: Shoppa min stil

40   612
59   674

Restaurang Spago Stockholm

Hej fina. Hoppas att allt är bra med er. Sitter just nu på tåget mot Malmö och tänkte passa på att berätta om restaurang Spago Stockholm som jag och Carl besökte i söndags kväll. Det är en italiensk restaurang på Söder i Stockholm. Det var riktigt varmt ute så det gjorde oss inget att vi fick ett bord inomhus i deras mysiga lokal.

Till förrätt valde vi att dela på en charkbricka. Vi fick in oliver, cornichoner, picklad fänkål och olika charkuterier. Den var helt okej. Till varmrätt åt Carl ravioli och jag valde glutenfri tryffelpasta med strimlad kalvfilé, babyspenat och en massa parmesanost. Alltså det är nog den godaste glutenfria pastan jag någonsin ätit. Visste inte att det fanns så god glutenfri pasta. Rekommenderar verkligen ett besök på restaurang Spago Stockholm, lite extra till alla som är glutenintoleranta som jag!

Jag var tvungen att fråga vad det var för sorts glutenfri pasta då den var så god att jag knappt trodde på att den var glutenfri. Det var tydligen majspasta. Har aldrig provat det innan men det ska jag absolut försöka hitta och börja äta mer av!

Efter middagen fortsatte vi kvällen på en trevlig uteservering vid Medborgarplatsen. Där var det riktigt mycket liv. Då jag skulle fylla 31 dagen efter ville jag såklart vara ute till tolvslaget så vi kunder dricka lite bubbel då. Vi valde att ta oss till Grand Hotel och Cadierbaren som hade öppet till klockan 01. Där skålade vi in min födelsedag. Bästa starten ju 🙂 Vi hade ju firat min födelsedag på lördagen men jag tänkte att liite måste vi ju ändå fira på dagen också.

Igår, på min födelsedag, gick vi på stan där det var varmt och en massa folk. Jag köpte några baslinnen på Uniqlo men annars strosade vi mest runt. Carl köpte ett fint halsband med ett M till mig också <3. Ett sådant har jag velat ha länge. Vi checkade ut från hotellet tidigare under dagen och igår kväll fick vi sova i Alice och Jakobs gästlägenhet på Kungsholmen. Alice bjöd på riktigt lyxig frukost imorse med hemmagjord gröt i ugn och hon bakade även scones.

Carl har semester en vecka till men jag börjar mitt nya jobb imorgon. Spännande! Ha en underbar dag!