27   320
48   378
36   403

Fjäderholmarna Stockholm

Hej fina. Igår var det riktigt varmt och soligt så jag och Carl bestämde oss för att göra en utflykt till Fjäderholmarna här i Stockholm. Jag hade (vad jag vet) aldrig varit på Fjäderholmarna så det kändes riktigt kul att få komma dit. Carl fixade biljetter till båten på nätet hos Strömma (här) vilket var tur för då slapp vi en jättelång kö vid Nybroplan. Båtturen till Fjäderholmarna tog ungefär tjugo minuter. Så fina miljöer vi åkte i.

Väl framme ville vi såklart hitta en bra plats att sola och bada på. Det verkade svårt att få både om man ville ligga lite avskilt så vi valde att sola på en klippa lite högre upp så fick vi ta oss nedåt till vattnet när vi ville bada. Jag badade också! Det var ganska strömt men det funkade. Jätteskönt i vattnet. Sedan la vi oss på vår solplats igen, lyssnade på ljudbok.  Så skönt med semester! Innan vi åkte tillbaka till centrala Stockholm strosade vi runt lite mer på Fjäderholmarna och åt även en god lunch på Rökeriet Fjäderholmarna. Jag valde en vegetarisk rätt med primörer, linser och pepparrotskräm som var supergod.

Vid fyratiden tog vi oss tillbaka till fastlandet. Det var skönt att komma tillbaka till hotellet med AC. Vi kände för italienskt till middag och så blev det. På väg till restaurangen stannade vi till vid en utomhusbar i Slussen där man satt på trädäck. Mycket mysigt i kvällssolen. Mer om vårt restaurangbesök i ett senare inlägg.

Idag är det min födelsedag och vi ska ha en dag på stan. Har ju redan köpt min födelsedagspresent till mig själv (min Mulberry Bayswater) men jag är på jakt efter ett par örhängen i en viss modell som jag hoppas finns på typ H&M eller Gina Tricot. Hoppas ni får en underbar dag!

Bilder: Fjäderholmarna Stockholm m.m.