Sköldpaddor i Mirissa Sri Lanka

Hej fina. Något som är häftigt här i Mirissa är att man kan se sköldpaddor i havet. Så fina djur. Carl kunde även snorkla med dom men viktigt att man bara ser och inte rör dom 😊. Igår åkte vi även till ett turtle rescue center där de tar hand om skadade sköldpaddor som inte skulle klara sig i havet. De var riktigt söta och man tyckte så synd om dom. Alla hade skadats på grund av oss människor. Fastnat i fiskenät, blivit påkörda av motorbåt med mera. Stackars djur.

Efter att vi besökt sköldpaddorna testade vi en ny strand, Ijaya beach. Mycket fin. Carl är ju lite äventyrlig av sig och ville klättra upp på en stor sten med ett ganska högt stup. Jag var livrädd när jag tog bilder och tittade. Vågade knappt kolla. Men han kom ner säkert sen ❤️. Puuuhhh…

På kvällen gick vi tillbaka till restaurangen Zephyr där det verkar vara bäst “drag” på kvällarna. Jag åt paprikor fyllda med ris och kidneybönor. Så gott! Idag är ju näst sista dagen här på Sri Lanka så vi ska nog passa på att sola lite mer på närmsta stranden.

Vi flyger från Colombo klockan 03 natten mot måndag. De rekommenderar att man är på flygplatsen fyra timmar innan avgång och då vi inte vill vara i Colombo och flygplatsen mer än nödvändigt satsar vi på att vara där exakt fyra timmar innan. Vi tar taxi dit härifrån Mirissa. Sedan direkt genom säkerhetskontrollerna. Vi vet ännu inte om vårt sista flyg från Oslo till Köpenhamn kommer att gå på grund av SAS-strejken men hoppas det hinner lösa sig.