Rigoletto på Malmö Opera

Rigoletto på Malmö Opera

Detta är en recension av upplevelsen och föreställningen på Malmö Opera

God morgon fina. Igår var jag och Carl på operaföreställningen Rigoletto Malmö Opera. Min kompis Charlotta är med som statist så självklart måste man dit och supporta! Och ja hade faktiskt aldrig varit på en riktig opera så det kändes jättespännande att gå för första gången! Jag och Carl hade platser på övre sektionen i mitten. Riktigt bra platser måste jag säga!

Själva föreställningen Rigoletto på Malmö Opera var också humoristisk men samtidigt hade den en mörk historia. Det var lite som en thriller med humoristiska inslag. Man vill följa med i de rikas lyxiga fester, där kvinnor var som objekt till salu. Rigolettos dotter hålls inne gömd från världens ondska men ryktet börjar gå att han håller en älskarinna instängd. Måste säga att jag inte hängde med i allt då det var lite svårt ibland att både titta på vad som hände på scenen och översättningen.

Under pausen gick vi ner till utebaren och beställde lite oliver och två glas Champagne. Det var riktigt fint väder ute så vi passade på att ta lite bilder. Man fick ju inte ta bilder under själva föreställningen så därför är bilderna nedan endast från själva tacket efter operan. Kul att vara på Malmö Opera i alla fall och Rigoletto var en underhållande opera. Ingen av akterna kändes långa vilket är ett gott betyg från mig!:) Och Charlotta såg och var helt fantastisk på scen! <3

Innan Rigoletto på Malmö Opera var vi och åt middag på restaurang Mutantur som vi velat testa länge. Vi gick faktiskt även tillbaka dit en sväng efter föreställningen. Jag tänkte skriva mer om den restaurangen i ett annat inlägg. När vi kom hem vid elvatiden satte vi oss ute på innergården och drack ett glas och pratade om livet hehe. Idag ska vi hålla oss utomhus då det är sol.  Hoppas ni får en underbar lördag fina ni!

Följ: